با چرخه رنگ در طراحی لباس آشنا شوید

یکی از اصول خوش پوشی و شیک بودن، علاوه بر استفاده از لباس های زیبا و مطابق مد روز، آگاهی از رنگ شناسی و آشنایی با چرخه رنگ در طراحی لباس است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این زمینه  مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم تا بتوانید در انتخاب لباس های زیبا و شیک نگاه هنرمندانه ای داشته باشید.

آشنایی با چرخه رنگ

همانطور که اشاره کردیم یکی از اصول خوش پوشی این است که بتوانید از رنگ های مناسب در کنار یکدیگر استفاده کنید. به همین منظور باید با چرخه رنگ یا همان دایره رنگ آشنا شوید.

رنگ ها به طور کلی در سه دسته اصلی آبی، قرمز، زرد دسته بندی می شود. رنگ های دیگر از ترکیب این رنگ ها به دست می آید. اگر رنگ های اصلی را دو به دو با یکدیگر ادغام کنید، رنگ های دیگری به دست می آید که در دسته دوم قرار می گیرند.

رنگ های دسته دوم عبارتند از نارنجی که از ترکیب رنگ قرمز و زرد هستند، رنگ سبز که از ترکیب رنگ آبی و زرد هستند و رنگ بنفش که از ترکیب رنگ آبی و قرمز هستند.

دو رنگ مشکی و سفید نیز جز رنگ های خنثی دسته بندی می شوند و برای تنظیم رنگ ها، روشن یا تیره کردن آن ها استفاده می شود.

چرخه رنگ در طراحی لباس

کاربرد چرخه رنگ در طراحی و استایل کردن لباس

شما با شناسایی چرخه رنگ یاد می گیرید که چگونه رنگ ها را در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای مثال بعضی از رنگ ها مانند زرد و بنفش مکمل یکدیگر هستند و کنار هم قرار گرفتن آنها می تواند بسیار زیبا و چشم نواز باشد.

بعضی رنگ ها متضاد یکدیگر هستند و با یکدیگر فاصله خیلی زیادی دارد. برای مثال رنگ هایی مانند سبز و نارنجی متضاد یکدیگر هستند و استایل کردن لباس هایی به رنگ های متضاد نشان از جسارت فرد دارد.

رنگ های مشابه نیز رنگ هایی مانند سبز روشن و سبز تیره هستند و استفاده از لباس هایی با رنگ مشابه در استایل های مونوکروم دیده می شود.

رنگ های گرم و سرد در چرخه رنگ

دسته بندی دیگری که از چرخه رنگ باید یاد بگیرید این است که رنگ ها در دو دسته سرد و گرم تقسیم بندی می شوند، رنگ های گرم شامل رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، صورتی هستند و این رنگ ها نشان دهنده تحرک و جنب و جوش هستند. رنگ های سرد رنگ هایی مثل سبز، آبی، بنفش و خاکستری هستند.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب لباس

علاوه بر آشنایی با چرخه رنگ یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ لباس و استایل کردن آن باید در نظر بگیرید، روانشناسی رنگ ها است. با اطلاع از روانشناسی رنگ ها می توانید لباس و رنگ لباسی که به روحیه خود می خورد را انتخاب کنید. مثلا رنگ سبز روحیه مثبت را در فرد و اطرافیان او تقویت می کند. همچنین رنگ مشکی رسمیت و جدیت در فرد را توصیف می کند.

شناخت چرخه رنگ ست لباس

دیگر فواید استفاده از چرخه رنگ در استایل کردن لباس

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که رنگ ها قادر هستند اندام را چاق، لاغر، کشیده و کوتاه تر از چیزی که هستند نشان دهند. حتی لباس ها با رنگ های مختلف قادر هستند معایب بدن را بیشتر نمایان کنند و یا آن را بپوشانند و محاسن و زیبایی های بدن را دوچندان کنند.

حتی بعضی از رنگ ها باعث زیباتر شدن رنگ پوست و مو می شود. همچنین لباس های با رنگ های مختلف خود می توانند بر روی سن ظاهری شخص اثر گذار باشند. بنابراین در انتخاب لباس و رنگ مناسب برای آن سه فاکتور رنگ پوست و مو، نوع اندام و سن فرد را در نظر بگیرید.

به یک طراح ماهر لباس اعتماد کنید.

همه مواردی که در بالا بیان شد، بخشی از دانش یک طراح لباس است. شما می توانید با کمک گرفتن از یک طراح لباس مانند ال جان به بهترین استایل مناسب خود دست پیدا کنید.